no-img
مرکز دانلود فایل نگارا

پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان و اثربخشی آموزش خودکارآمدی بر آن - مرکز دانلود فایل نگارا


مرکز دانلود فایل نگارا
جدیدترین پاورپوینتها
اطلاعیه های سایت

   TARG

ادامه مطلب

پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان و اثربخشی آموزش خودکارآمدی بر آن
zip
آوریل 15, 2018

پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان و اثربخشی آموزش خودکارآمدی بر آن


پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان و اثربخشی آموزش خودکارآمدی بر آن
دسته:
روانشناسی و علوم تربیتی

بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 141 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 8

هدف از پرسشنامه حاضر بررسی اثربخشی آموزش خودکارآمدی بر اهمال
کاری تحصیلی دانش آموزان می باشد

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

دانلود پرسشنامه پایان
نامه کارشناسی
ارشد 
رشته
روانشناسی

اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان و اثربخشی آموزش
خودکارآمدی بر آن

چکیده:

هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش
خودکارآمدی بر اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان 
پسر
پایه دوم دبیرستان است. این پژوهش از نوع آزمایشی با طرح
پیش‌آزمون- پس‌آزمون بود. از میان مدارس پسرانه دوره دبیرستان
شهرستان قاینات از طریق نمونه‌گیری دردسترس دو مدرسه انتخاب و با
اجرای 
پرسشنامه اهمال کاری
تحصیلی
 30 نفر که نمره بالایی در
اهمال کاری تحصیلی گرفتند در ‌دو گروه آزمایش و گروه کنترل
جایگزین شدند (تعداد هر گروه 15 نفر است).

آموزش خودکارآمدی به مدت 10
جلسه در مورد گروه اول اجرا شد، گروه کنترل در لیست انتظار بودند.
داده‌ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس تک متغیره
تجزیه‌وتحلیل شدند. تحلیل کوواریانس تک متغیره نشان داد که بین
گروه‌های موردمطالعه در اهمال کاری
تحصیلی 
تفاوت معناداری وجود دارد (01/0>p).
یافته‌ها نشان دادند آموزش خودکارآمدی در کاهش اهمال
کاری تحصیلی
 مؤثر است.

ابزار پژوهش

پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولومون و
راثبلوم (1984)

این مقیاس را سولومون و راثبلوم
(1984)
 ساخته و آن را مقیاس اهمال کاری تحصیلی
نام نهادند. این مقیاس
را دهقان (1387 ، به نقل از مطیعی و
همکاران 1392) برای اولین بار در ایران به کار برده
اند. مقیاس ارزیابی اهمال کاری
تحصیلی
 دارای 27 گویه می باشد که سه مولفه را
مورد بررسی قرار می دهد : مولفه اول ، آماده شدن برای امتحانات
؛ شامل سوالات 1 تا 6  می باشد . مولفه دوم ، آماده شدن
برای تکالیف می باشد و شامل سوالات 9 تا 17 می باشد و مولفه سوم
، آماده شدن برای مقاله های پایان ترم سوالات 20 تا 25، به صورت
تکالیف تحقیقی و پژوهش های کلاسی برای دانش آموزان ایرانی نگاه
شد و این گزینه برای پاسخ دهندگان به این مقیاس توضیح داده شد
.

لازم به ذکر است که در ادامه هر یک از موارد دو
سوال ارائه شده است که سه سوال اول (26،18،7) احساس و عاطفه
دانش آموز در مورد تعلل ورزی و سه سوال دوم (27،19،8) تمایل
آنها را برای تغییر عادت تعلل ورزی شان می سنجد. نحوه پاسخدهی
به گویه ها به این صورت است که پاسخ دهندگان میزان موفقیت خود
را با هر گویه با انتخاب یکی از گزینه های «به ندرت» ، «بعضی
اوقات » ، «اکثر اوقات» ، «همیشه» ، از نمره1 تا 4 تعلق می گیرد
همچنین در این مقیاس گویه های 4-6-11-15-16-21-23-25 به صورت
معکوس نمره گذاری می شوند. این پرسشنامه توسط جوکار و دلاور پور
(1386) ، به فارسی ترجمه شده و اعتبار و روایی آن به ترتیب 61/0
و 88/0 به دست آمده است. در پژوهش دهقان (1387 ، به نقل از
مطیعی و همکاران 1392) پایایی آزمون به روش آلفای کرونباخ 82/0
شده است. این مقیاس با پرسشنامه افسردگی بک ، مقیاس شناخت های
غیر منطقی الیس ، مقیاس عزت نفس روزنبرگ و مقیاس اجتناب روزانه
همبستگی معناداری دارد (سولومون ، روثبلوم ،
1984).

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

برچسب ها :
پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان و اثربخشی آموزش
خودکارآمدی بر آن
,
پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی
,
دانلود پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی
,
پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی راثبلوم
,
پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولومون و راثبلـوم
,
دانلود پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولومون
,
پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولومون و راثبلوم (1984)
,

مقیاس ارزیابی اهمال کاری تحصیلی



دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *